Garantiebepalingen

1. Artikel defect ontvangen 

Is het artikel defect bezorgd of is deze kapot gegaan binnen 14 dagen? Meld je klacht dan binnen 14 dagen.

2. Garantieperiode 

Heb je bij ons een meubel gekocht en gaat deze binnen een bepaalde tijd stuk? Wij volgen bij het afhandelen van de meubelklachten onze algemene voorwaarden. Deze zijn te vinden op onze website.
De garantie periode die wij geven op onze meubelen bedraagt 1 jaar (om hier gebruik van te kunnen maken lees dan verder bij punt 3.)

Ten minste 1 jaar garantie

3. Gegronde klacht 

Een klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:

  • onredelijk gebruik 

  • gebruik voor commerciele doeleinden 

  • gevolg door onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik 

  • onjuiste opslag of onderhoud door koper of door derden 

  • door professioneel gebruik 

  • het werken van hout (meer informatie hierover bij punt 4.) 

  • krom trekken van hout 

  • het kraken van het hout / cq meubel
  • het verschijnen van hars 


4. Geen garantie op het werken van het hout of het vertonen van hars 


Gezien het gaat om houten meubelen, willen wij erop wijzen dat het hout kan gaan werken. In de winter kan het, wanneer de luchtvochtigheid in huis aan de lage kant is, enigszins krimpen. Dit trekt weer weg als de luchtvochtigheid weer toeneemt. Ideaal is een luchtvochtigheid tussen de 50 en 65%. Wij geven geen garantie op het eventuele werken/kromtrekken van het hout. 


Kraken kan voorkomen door het werken van het hout, logischerwijs valt dit ook niet onder onze garantie. 

Tevens kunnen wij geen garantie geven op het verschijnen van hars. Wel doen wij ons uiterste best om eventuele hars plekken bij voorbaat tussen het hout uit te zagen. Echter, niemand kan voorspellen of er wel of geen hars zal verschijnen en er is helaas ook niets anders aan te doen dan het te verwijderen en eventueel licht op te schuren tot het schoon is. 


 

5. Zelf monteren 

Indien je ervoor kiest om een meubel zelf te monteren, kunnen wij hier geen garantie op geven.
Wij vragen redelijke prijzen voor montage, zodat montage door ons voor iedereen een optie is.

 

6. Een klacht of reparatie melden 

Dit kan per e-mail, binnen 14 dagen onder vermelding van  je ordernummer. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Onze gegevens:

• E-mail adres: info@specialpink.nl graag onder vermelding van je order nummer.
Wij zullen je klacht of reparatie z.s.m. na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen.

7. Duur van een reparatie 

De duur van een reparatie (omruiling) proberen wij altijd binnen 30 werkdagen op te lossen. De planning neemt dan vervolgens contact op voor het maken van een afspraak.